Måndag

Idag så tog jag en lång och välförtjänad sovmorgon. Jag vet inte hur många timmar jag fått sova i helgen men de är få och jag fick aldrig någon riktig djupsömn eftersom jag vaknade hela tiden.
Så idag har jag bara grejat på här hemma, tvättat massor med tvätt så att det hinner bli någorlunda torrt tills imorgon då vi ska fara till stugan. Nu ska jag inte ha med mig allt som hänger där men några plagg i alla fall.
Även katterna ska med till stugan så har lånat en ännu större transportbur av mamma så att båda ryms då våran är så liten.
Resten av veckan är inte riktigt planerad ännu utan det tar vi imorgon. Robert vill ta dagarna som de kommer medan jag vill ha en fast plan om vad vi ska göra och när. Så antar att vi får mötas någonstans på mitten.
 
Men jag har inte bara tvättat idag. Har även dammsugat, plockat undan, packat saker som inte var kläder och packat bort lite böcker som jag inte ska ha kvar utan som jag hade tänkt dumpa hos mamma och se om någon där vill ha dem annars får de väl kasta bort dem.
 
Nu blir det att vänta på att diskvattnet ska bli några grader kallare så att man kan stoppa ner händerna där utan att bli skållad och sedan när disken är klar så blir det väl bara att läsa eller kolla på tv tills dess att man blir så pass trött så att man somnar. 
Är väl tänkt att vi ska hinna en sväng till stan imorgon också innan vi åker till stugan så gäller att inte somna allt för sent inatt om man ska orka.
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0