Vecka 1: Nystart

Nytt år och nya möjligheter, är det inte så man brukar säga? Och för oss så började de nya möjligheterna redan första dagen på det här året. 
Det som inte många i min närhet vet är att vi har försökt få barn i snart 5 år nu utan att lyckas, jag sökte hjälp redan efter 18 månader men fick bara veta att jag skulle komma tillbaka efter att jag fyllt 23 år eftersom de inte kunde göra något innan dess, om vi inte ville beskosta utredningen själva. 
Så nu i höstas när jag fyllde år så kontaktade jag dem och vi fick börja en utredning. Det tog lite tid med en massa prover som skulle lämnas in, speciellt mina blodprover som skulle tas under speciella dagar på månaden. 
Efter att provreslutaten var färdiga så åkte vi till Skellefteå för att träffa en sköterska där och jag fick utskrivet tabletter som kallas Pergotime för att bättra på min ägglossning som tydligen inte alls funkar. Har det varje månad men saknar ett viktigt hormon under ägglossningen.
Så första dagen på året tog jag den första tabletten i den första kuren med Pergotime. Nu återstår det bara att se om det funkar eller inte. 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0