Sugen på julmat

I julas så tänkte jag att jag inte skulle äta så mycket julmat för att inte bli less på det om det blev mer än en gång, som det lätt brukar bli. Så på julafton tog jag bara en portion och följde mammas råd om att bara ta en av varje grej. Sedan dagen efter när vi for till pappa blev det julmat igen men åt inte så mycket där heller (kanske något mer än dagen innan men inte så mycket av allt som jag brukar äta) mest för att han hade massa annat gott också.
Eftersom det inte blev lika mycket julmat som det brukar bli så har det resulterat i att jag inte alls känner mig less på denna mat utan är tvärtom riktigt sugen på skinka, rökt korv, rödbetssallad, mesegrädde, köttbullar, leverpastej och ägg. Funderar starkt på att ha ett litet julbord när vi får pengar i slutet av denna månad så att man kan äta lite mer julmat. Inser hur tokig jag låter nu men orkar inte vänta i 11 månader till... x)

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0