Såklart...

Känner mig något irriterad idag över allt strul med skolan. Ska dit den 12e och förhoppningsvis skicka in ytterligare en ansökan om att få göra klart min uska-utb så att jag får ett VOC-diplom och samtidigt få ett slutbetyg från gymnasiet. Om jag inte har räknat helt fel så har jag sammanlagt 1750-1800p inlästa på gymnasiet och man måste ha 2350p för att få ett slutbetyg, något som jag säkert hade haft redan om inte min ansökan strulats bort. Men så till haken som gör mig stressad över allt, det måste vara klart innan den 1 juli i år för annars kommer alla mina tidigare gymnasiekurser som är gjorda innan 2011 (och det är ett antal) att försvinna och allt måste göras om från början igen...så därför stressen om att få göra klart det helst på en gång, och har diskuterat med skolan länge om detta, säkert i 2 år.
 
Men sen till den andra saken. Pratade med vakans idag och de sa att jag kanske skulle få börja gå på en rad om jag var intresserad av det. I alla fall ett par månader medan personen som har det är ledig. Jo visst vill jag det men p.g.a det här så känns det som att jag måste göra klart mina studier först. Visst kan jag göra som så många andra och både jobba och plugga men jag vet att jag bara kommer att försämra mitt studiereslutat om jag nu måste läsa minst 1-2 kurser på 100% takt, tidigare har jag alltid läst på 75% och det har varit nog mycket att göra/kurs på lite tid så kan inte ens tänka mig 100% takt och så 85-100% jobb på det.
 
Får som sagt se efter måndag vad som händer med allt. Blir så sur över hur skolan har hanterat det hela...

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0