Mitt 2014

Tänkte dela med mig lite om mitt 2014.
Året började med en tragisk händelse då en av mina föredetta klasskamrater gick bort. Vi var inte så nära vänner efter skolan men under en period i livet så var vi riktigt nära vänner och även grannar, så vi umgicks en hel del.
Annars så var januari och början på året väldigt fullspäckat. Studerade för fullt på distans samtidigt som jag började dela ut reklam och så var det mycket fix i stugan.
I mars hade jag inte bara ett jobb utan två då jag även jobbade med att dela ut enkäter på tåg och bussar mellan Umeå-Hemavan och Umeå-Vännäs. Denna månad firade jag och Robert även våran 7års dag.
I april började livet ta en ny vändning då jag var på arbetsintervju angående ett sommarjobb inom vården. Blev i princip antagen på en gång och började mitt sommarjobb redan i maj och jobbade på schema enda tills i augusti. Så sommaren blev fylld med jobb, vilket inte var helt fel. 
Förutom att jag började jobba i maj så gjorde jag även sista kursen på distansstudierna och avslutade grundkurserna som man ska ha läst om man vill ha ett slutbetyg från gymnasiet och får se nu imorgon om det var mödan värt eller inte. 
Sedan tog även Robert igen körkortet i maj efter mycket slit från hans sida, kunde inte vara mer glad för hans skull än vad jag var då. 
Efter att ha jobbat hela sommaren så tog jag och Robert en liten minisemester i slutet av augusti. Vi skaffade hundvakt och tog med oss husvagnen upp till Kattisavan utanför Lycksele och vi gick även på djurparken i två dagar.
September var inte lika rolig eftersom Robert ramlade från en stege på jobbet och efter många om och men så kom läkarna fram till att det är en benbit som är lös inne i handen. Det blir operation nu i slutet av denna månad, dagen efter Roberts födelsedag för att vara exakt. Så har varit mycket strul med det.
Men det hindrade oss inte (med klartecken från läkaren)  att fara ner till Stockholm med mamma i slutet av oktober och hälsa på min släkt och framför allt min bror som jag kanske bara har träffat en timma som max de senaste 7 åren. Kan inte minnas sist jag var så glad som när vi var ner dit. 
Efter Stockholmsresan så var jag förkyld väldigt länge vilket resulterade i lite jobb och minimal lön i december. Men trots det har jag haft en helt underbar jul och nyår och nästan träffat alla mina syskon.
 
Nu återstår det att se hur detta året kommer att bli, förhoppningsvis kommer det att bli ett bra år fyllt av jobb, förhoppningsvis studier och en massa skoj. Tills dess så bjuder jag på lite bilder från förra året.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0