Fredag

Idag är det fredag och jag ska jobba, börjar inte förrän 16.00 så har ett par timmar på mig till att lata mig, diska och gå ut med hundarna. Fram tills nu har jag varit och handlat och sedan stått och stekt pannkakor i över en timma, tog längre tid än beräknat det där. 
Sedan så har jag även ringt och pratat med veterinären. Findus har sedan kastreringen inte kissat inne alls men nu har han börjat med det, små genomskinliga pölar och sätter jag han på kattlådan så blir det bara några droppar. Googlade runt lite igår och hittade svar från en veterinär om att det troligtvis är urinvägsinfektion då katten kissar lite, kissar utanför lådan (gärna på flera ställen utanför lådan) ibland jamar när den kissar och att urinen inte har mycket färg. Sedan kissar han även flera gånger. Veterinären jag pratade med sa att det inte lät jätteakut om hans allmän tillstånd inte ändrats, vilket det inte har. Så ska dit på måndag och göra urinprov på han och se vad det kan vara.
 
I helgen blir det bara att ta det lugnt, har lite saker som ska göras men annars är det inte mycket inplanerat vilket känns hur bra som helst. 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0