Den här dagen

Var otroligt seg imorse och var knappt så att jag tog mig upp. Men for i alla fall 8.35 ner till vårdcentralen och var klar och ute därifrån 8.52 så var hemma ganska prick 9.00
När jag kom hem lade jag mig och kollade på tv och somnade efter en timma på madrassen vi har där inne. Gick sedan när jag vaknade till och lade mig med kläderna på i sängen, frös som en tok som vanligt. Tänkte bara ligga en stund men hade en Robert som låg och höll om mig och en katt som krupit in under täcket och låg vid min bröstkorg och kurrade. Mysigare än så kunde det inte bli. Så somnade såklart om och sov till efter 12.00 och drömde en massa konstigheter.
 
När jag sedan klev upp så torkade jag hela spisen utvändigt och även väggar och golv där den stått. För ca 2 år sedan var de här och kapade upp ett hål bakom och under spisen för att kolla fukt. Det hålet blev aldrig täppt igen utan de la bara golvmattan på. Robert träffade byggubbarna igår och frågade i förbifarten om det där och de tyckte att det var konstigt att det inte hade blivit fixat ännu. Det enda vi har fått veta av våran fd. vaktmästare var att det skulle vara så, jo för man vill ju jättegärna ha ett hål i golvet och speciellt på ett ställe där det lätt blir fuktigt.
Så imorgon kommer de för att fixa hålet i golvet så blir att sitta hemma och vänta på att de ska komma och göra det och bli klara.
 
Har även städat lite, hjälp Robert rama in en fiskedjupskarta över Storarmsjö som han har fått och nu ska jag ner i tvättstugan och slänga in den sista maskinen tvätt för dagen, renbädda sängen och gå ut med hundarna och efter det gå och lägga mig. Är fortfarande trött (vilket jag är hela tiden nu...).
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0