Årets sista och första dag

Hoppas att alla har haft en bra nyår och inte vaknade upp allt för dåliga igår. Själva så hade vi fullt upp på nyår. Det började med att vi klev upp tidigt på morgonen för att fara till Bredträsk och pimpla. Som vanligt fick Robert röding men jag fick nöja mig med 4st abborrar, men för en som nästan aldrig får fisk så var det inte fy skam.
Efter pimplingen så åkte vi till våran kompis Mattias som vi sedan skjutsade in till Bjurholm. På väg hem därifrån så plockade vi upp en annan bekant som skulle åka med oss till stan senare på eftermiddagen.
När vi kom hem så duschade vi och gjorde oss i ordning för att fara mot stan. Vi lämnade han som åkte med hemma hos honom och sedan så for vi på Great Eastern, där Robert bokat bord, för att äta nyårsmiddag.
 
Efter middagen var det tänkt att vi skulle hem och ta det lugnt och spela bingolotto, och sedan kanske tillbaka till stan igen för att kolla på fyrverkerierna men eftersom Robert hade så många släktingar och vänner som ville ha skjuts så slutade det istället med att han körde dem i princip hela natten. Eftersom jag inte ville sitta ensam hemma och Robert ville ha med mig så åkte även jag med. Det började med att vi åkte tillbaka till Vännäs för att hämta hundarna och lämna de hos mamma så att det kunde vara där på tolvslaget ifall att de skulle bli oroliga, de brukar inte bli rädda men sedan har de aldrig varit ensamma heller.
Efter det så hämtade vi en kompis till oss och två till här i Vännäs och skjutsade in dem till stan. När vi var framme och lämnat av dem så åkte vi vidare till en av Roberts kompisars bröder för att skjutsa honom till Robertsfors. På vägen dit hör en kusin till Robert av sig och undrar om hon och några kompisar kan få åka med oss in till stan, så vi tar en annan väg tillbaka för att hämta upp dem och skjutsa in dem till stan. När vi kommer till stan så hör en annan av Roberts kusiner av sig för att ha skjuts in till centrala stan. Efter att ha lämnat honom så åkte vi runt i stan för att hitta en parkeringsplats vilket var lättare sagt än gjort 10 minuter innan tolvslaget. Det slutade med att vi firade in tolvslaget ståendes på Tegsbron tillsammans med hundratals andra glada människor.
 
Efter tolvslaget så åkte vi runt i stan och väntade på att någon av de vi skjutsat skulle höra av sig eftersom vi lovat dem skjuts hem om de inte tog sig hem på annat sätt och såklart hör alla av sig samtidigt. 
Vi gjorde som så att vi började med att skjutsa hem de som skulle till Vännäs, och tragiskt nog spöregnade det hela vägen! Sedan tillbaka till stan för att hämta upp Roberts kusin och CO vilken tog en j*kla tid på grund av att en av dem var seg och sedan skulle alla såklart ha fyllekäk! (Testa att köpa mat på nyårsafton efter tolvslaget på ett ställe med bara en av de anställda som jobbar!). 
Jag fick såklart världens huvudvärk och efter att vi lämnat av Roberts kusin och CO hemma hos sig själva så blev jag även åksjuk, så när vi sedan åkte mot Robertsfors för att hämta den sista personen så mådde jag verkligen skit och var nära på att kräkas efter vägen. Det slutade i alla fall med att jag sov halva vägen dit och nästan hela vägen hem, var bara sista de 3 milen mellan Umeå och Vännäs som jag var vaken.
Väl hemma, klockan 06.10 på morgonen så började vi med att hämta hundarna och sedan for vi hem och lade oss. 
 
Efter att ha sovit till 11.00 så vaknade jag och var mer som en zombie än människa, så det slutade med att jag gick och lade mig igen och vaknade inte förrän 14.30, minns inte när jag vaknade så sent sist. 
När vi väl klivit upp for vi till stan igen för att äta tacos med Roberts kusin Tommy. Efter det spenderades hela kvällen med att titta på tv och bara lata oss. 
Men måste säga det att trots att man var spiknykter på nyårsafton så kändes det helt tvärtom under gårdagen. Men åksjukan, huvudvärken, att vara vaken ett dygn full med aktiviteter och att ha suttit i en bil så länge som man gjorde tog nog knäcken på en. 
Men när Robert är snäll och kör släkt och vänner Sverige runt så kan jag inte vara sämre utan ville ju hålla min pojkvän sällskap och att fira in det nya året utan honom går inte för sig i min värld ;)
 
Önskar er alla ett gott nytt år och en god fortsättning på det nya året!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0