Världens största buffé?

Nu har jag varit vaken i ungefär en timma och sitter och väntar på att vaktmästaren ska komma då han skulle kolla något i lägenheten, vad vet jag inte men det lär jag ju märka när han är här. Lite drygt bara att vänta hela dagen då man aldrig vet när han kommer komma hit.
Men hur som helst så hade jag tänkt skriva lite kort om en av nattens underliga drömmar medan jag väntar.

Det började med att jag bodde hos mamma och fick en inbjudan till en klassåterträff där vi skulle sitta runt en lägereld och berätta historier och varje person skulle bidra med 400kr till mat m.m. och eftersom jag inte hade några pengar så tänkte jag låna av mamma, som gick med på det. Men när dagen var här så vägrade mamma låna ut pengar åt mig och sade åt Magnus (min bror) att hon får allt jobba ihop sina egna pengar om hon vill göra saker. Jag blev jätteledsen och surade som en liten femåring över att jag inte fick gå, trots att jag nog egentligen inte ville det heller.
Så istället för att gå på klassåterträffen så hamnade jag på något som liknade folkets hus och där hade de ställt upp bord fulla med rätter från olika länder och det var buffé så det var bara att plocka på sig och äta hur mycket man ville.
TV var där och filmade två fulla killar i 20års åldern som förklarade hur det gick till. Det började med att man tog varsin ugnsplåt och gick till första bordet och började lasta och gick sedan och åt och sedan gick man till nästa bord och tog mat, gick och åt och sedan tredje bordet och så skulle man fortsätta tills man tagit mat från varje bord för att ej göra någon ledsen.
De två killarna lastade sina plåtar fulla varje gång och jag förstod inte hur de fick i sig allt. Själv gick jag först till ett bord med 10 olika sorters brysselkål i olika färger i olika röror. Tog lite av varje men ångrade mig sedan och lastade tillbaka det igen och tog istället en liten tallrik och gick till ett bord med minipajer. Pajerna var så små att två stycken fått plats på min tumnagel. Alla hade även olika mönster och vissa även citat och budskap skrivna på dem. De flesta såg ut som små trekanter men andra som tändare. Jag lastade på fyra stycken och satte mig vid min plats när jag såg Magnus, mamma och två av Magnus barn sitta vid ett bord. Gick till dem och Magnus försökte tvinga på mig deras bestick men fick förklara flera gånger att jag hade egna. Var fortfarande sur på mamma så gick tillbaka till min plats och tar min mugg med mjölk som jag tagit med mig hemifrån och börjar dricka och hör Magnus ropa över hela lokalen att jag kunde få ett glas och något att dricka av honom om jag ej hade något själv. Var sedan tvungen att vifta med min mugg och ropa att jag visst hade något att dricka och dricka ur och fick ropa flera gånger innan han fattade och hela lokalen blev tyst och stirrade på mig där jag stod och viftade en mugg och skrev. Skämdes otroligt mycket och blev ännu surare än jag varit tidigare. 
Men bestämde mig istället för att äta istället för att sura och funderade på om det var någon idé att dela på pajerna eller äta de hela då de var så små. Men hann aldrig äta någon eftersom jag vaknade efter det här.
 
Så jag undrar om jag inatt var på världens största buffé men undrar även varför jag verkade slippa betala för min mat. Och nästa gång jag drömmer något liknande så vill jag även kunna äta maten och slippa vakna och vara sugen på buffémat ;)
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0