Tid att umgås

Denna helg som var så har vi verkligen spenderat tid till att umgås med vänner och bekanta och även om de flesta kanske mest är vän med Robert så är det ibland kul att bara följa med, surra lite och lyssna på allt roligt de har att berätta (även om jag själv kanske inte är så insatt i jakt, fiske eller skoterkörning).
Så fredagen spenderades med Kåre och gänget. Vi kollade på när Kåre rökte kött, lyssnade på deras historier och följde sedan med dem till älven där de skulle sätta ut agn över natten.
 
Lördagens plan var att jag skulle med Robert ut och fiska men hade varken lust eller ork och min tanke var egentligen bara att följa med och fiska upp Robert om han skulle åka igenom isen men eftersom en kompis till oss skulle med så slapp jag och fick vara hemma och ta sovmorgon och sedan städa i lugn och ro.
När Robert sedan kom hem så åkte han till några som vi inte umgåtts med på flera år och när han kom hem därifrån fick vi besök av han som följde med Robert och fiskade på dagen.
Det blev då fiskeklipp på Youtube med chips & dipp.

Söndagens händelser tar jag i ett eget inlägg ;)
 
Men jag är nöjd med helgen som var, om man bortser från den tråkiga städningen. Hoppas på fler roliga helger framöver och när vädret blir bättre så antar jag att även jag kommer få sitta på en is tillsammans med Robert men så länge det är spöregn/snöstorm och (enligt mig) alldeles för tunna isar så håller jag mig hemma.
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0