En halkig första advent och skyltsöndag

Planerna under söndagen var egentligen att julpynta färdigt i lägenheten medan Robert var och fiskade och sedan skulle jag följa med mamma ut på skyltsöndagen.
Men istället blev jag sittande ett bra tag med alla räkningar vi hade denna månad och då flera av dem var "nya", d.v.s med nytt inbetalningsnummer som vi inte betalat till tidigare så tog det lite längre tid än vanligt. Hann bara göra klart det och klä på mig innan mamma kom hit.
 
Vi gick ut för att gå på skyltsöndagen men vädret var inget att hurra för, regn till och från och så ishalka på det. Dessutom var det inte så mycket folk ute som sålde grejer på julmarknaden så vet inte om man kan kalla det för marknad. Men ger ändå en stor eloge till alla barn och ni andra som trotsade vädret och stod och sålde allt från lotter till fika. Många struntade nog i det på grund av det dåliga vädret.
Mamma hittade i alla fall riktigt billigt garn så hon blev nöjd. Däremot hade hon en anings otur när hon skulle ta ut pengar från bankautomaten för att betala för garnerna.
När vi väl halkat oss fram dit så stod Loomis eller vad de heter där, vi förstod rätt så snabbt att han skulle fylla på pengar men tänkte inte mer på det utan ställde oss bakom mannen som just då höll på ta ut pengar. Han fick sina pengar, tog sitt kvitto och gick och precis när mamma tagit fram sitt kort för att stoppa in det i automaten så stängdes den av :p
Eftersom detta är den enda automaten som finns så hade vi inte så mycket annat val än att vänta tills han var klar.
 
Kvällen spenderades sedan med att först spela bingolotto och dricka pepparkaksglöggen som jag köpte i slutet av förra julen men som inte når sitt bäst före datum förrän nästa år. Hade höga förväntningar på den då den utlovade smak av nyåkers pepparkakor men helt utan pepparkakssmak om man frågar mig, däremot så var det ändå inget som smakade dåligt så godare än vanlig glögg men hade gärna haft smaken av pepparkakor också.
Efter bingolotto var slut ( utan vinst som vanligt) så satte jag och Robert oss och kollade på jul/vinter klipp med Kalle Anka på Youtube då planen i år är att se en julfilm eller liknande varje advent. Däremot blev det inte att tända något ljus då jag inte köpte ljus till våran adventsljusstake förrän igår, så får ta igen det under veckan.
 
Måste även poängtera att även om helgen spenderades med julmusik, skyltsöndag, glögg, första advent och julfilmer på Youtube så försvann den lilla julstämningen jag fått helt då det spöregnade hela kvällen på söndagen.
Jag är, som jag sagt hundratals gånger tidigare, inget stort fan av vinter och snö, men nu får snön gärna komma så att vi slipper regn, isbana på asfalten och slask!
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0