Vardagsrumsmakeover

När vi flyttade hit så blev vi lovade att få tapetserat eller rättare sagt få tapetseringen betald om vi gjorde jobbet själva. Det var så att vi hade samma tapet i vardagsrum, hall och sovrum en sorts randig tapet som är målad i olika färger. Sovrummet har jag redan tapetserat om för ca 2 år sedan och kan inte bli mer nöjd över det men de andra rummen har inte blivit av ännu och nu har vi såklart fått en ny hyresvärd som knappt visste om att han ägde detta hus. Antar att han bara köpte upp ICA och fick detta på köpet. 
Så nu återstår det att se om det fortfarande gäller eftersom vi har ny hyresvärd och allt verkar vara ett jäkla krångel. Hur som helst om det blir så så är jag fortfarande inne på att göra om i vardasrummet först och göra som jag tänkt innan. Nämligen att göra en fondvägg med vit tegeltapet och resten en grå/lila ljus tapet. Måla skåpen och tv-bänken vita, köpa svarta tavelramar och sätta in foton i på den vita väggen och blanda svarta och vita ramar på de andra väggarna. Sedan ska jag även fixa en fin väggdekor och sätta fast på bordet och lägga en glasskiva över, men det kommer jag att göra vilket som. Sedan hadejag även tänkt spreja om våran stora golvlampa med silverfärg.
 
Här är i alla fall lite saker som jag hittat på rusta som skulle passa bra i sovrummet när man har gjort om det, eller rättare sagt om. 
 
 
Alla bilderna kommer från www.rusta.se
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0