Nu har vi internet igen

Nu har vi internet här hemma igen och än så länge verkar det funka som det ska. Lite segt är det men det är i alla fall bättre än det vi hade innan. Tycker att det är synd att det inte är något indraget i huset och inte verkar planerat att det ska dras in något heller eftersom det säkert hade blivit billigare + att vi hade fått en bättre hastighet. 
 
Men men ska inte gnälla, har ju internet så att jag kan betala räkningarna, läsa mejl och förhoppningsvis plugga på distans. Men det sistnämnda har jag inte hört något om ännu och börjar bli lite små irriterad eftersom jag var där 1/9 och skickade in papperna och har fortfarande inte hört något eller fått tag i någon på skolan. Ringde tidigare i veckan till växeln och sa att jag ville bli kopplad, blev kopplad men efter ett antal signaler så kom jag bara till en röstbrevlåda. Ringde växeln igen för att bli kopplad till nästa person man kunde kontakta men då var det upptaget. Väntade i två minuter och ringde igen och då var personen som svarar i växeln på tjänsteärende...
Idag ringde jag igen men gick bara tre signaler innan nått inspelat meddelande om att personen jag försöker ringa inte svarar, berätta nått jag inte vet!
 
Så får se hur det blir med det, blir bara så irriterad över att en sådan enkel grej ska behöva ta så låååång tid...Vill ju börja plugga så fort som möjligt så att min USKA-utb blir klar någon gång så att man kan få lite bättre betalt, höja chanserna för fast anställning och för att kunna söka jobb på andra ställen.
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0