Minnen från förr

Har börjat att städa lite i en av garderoberna i sovrummet, den garderoben som det bara har blivit inkastat saker i och där man öppnar dörren på egen risk. Min tanke är bara att lägga sakerna i små kartonger som jag har fått av mamma och sedan får jag gå igenom allt och kasta en massa en annan dag. Nu vill jag bara minska risken på att få allt över mig när jag öppnar dörren.
Hittade i alla fall mina gamla dagböcker som sträcker sig tillbaka till 1997, då jag bara var 6 år gammal. Det var en dagbok som jag fått i julklapp av mamma och pappa och eftersom jag inte var så duktig på att skriva så fick pappa skriva åt mig, dock så blev det bara två sidor, en från julafton och en från juldagen. Sedan så hade jag skrivit i den själv några år senare. 
Hittade även en annan dagbok från 1999-2001 där jag nästan hade använt upp alla sidor. Minns att mina kompisar sa att de älskade att läsa mina dagböcker eftersom det kändes som att läsa små korta historier varje dag och så här i efterhand förstår jag dem. Läste om slagsmål på fritids, hur jag lånade ut mina pokemonfigurer till mina kompisar så att de fick ta hand om dem några dagar så att jag slapp, om vilka lekar vi brukade leka på skolan och om hur jag en dag då jag var hes men efter några timmar blev så less på att vara tyst så pratade en massa istället eftersom det var mycket roligare. 
Ja det var inte mycket man behövde bekymra sig om på den tiden och är glad att jag skrev så mycket eftersom det nu i efterhand är så roligt att läsa om det. Däremot så har jag en annan dagbok från när jag började högstadiet som inte alls är lika rolig att läsa, mest bara negativa och tråkiga saker.
 
Jag tror att jag ska börja skriva dagbok igen den dagen jag blir gravid och då skriva om varje dag, allt bra och dåligt med att vara gravid, alla händelser m.m. Sedan vill jag även skriva en dagbok/år under mitt barns första år i livet tills dess att barnet kan skriva själv och då får han/hon välja själv om han/hon vill fortsätta med det eller inte. Jag älskar att skriva och tror att det kan vara en kul sak för både mig själv och mitt barn att ha i framtiden.
 
Men funderar redan nu på att köpa en 5års dagbok för att skriva i, finns inte så mycket skrivutrymme för varje dag men man behöver ju inte skriva allr för ingående om dagen. Kan vara roligt att gå tillbaka i tiden och se vad man har gjort, med vem man har umgåtts med m.m. Så nästa gång jag far in till stan så blir det nog att införskaffa en sådan.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0