Tredje sanningen

....jag lider av trypophobia.

Jag har länge trott att jag varit knäpp på grund av det här och att jag var den enda i hela världen som hade denna fobi och det var inte förrän igår som jag fick reda på att denna fobi har ett namn och att jag inte är ensam.
Trypophobia är rädsla för hål.
 
Nu är jag inte så extrem när det gäller detta, jag har inte som vissa jag har läst om, en rädsla för hål i marken och att jag är rädd att jag ska ramla ner.
Det jag inte klarar av är hål med utbuktningar eller liknande i. Det får det att krypa i kroppen på mig, jag vill kräkas, skrika och bara radera det jag sett från hjärnan, samtidigt som jag inte kan sluta titta!
 
För att ni ska förstå lite bättre så bjuder jag på några bilder som får det att krypa i kroppen på mig! Några helt oskyldiga och någon lite värre, dock photoshopad.
 
 
Det här är en bild på en torkad lotusblomma. Vissa kanske tänker jaha och vad är det för speciellt med den? Samtidigt som det kryper i kroppen på mig av äckelkänslor.
 
Här är en bild på en vaxkaka, inte lika hemsk tycker jag, värre om det stuckit upp massa saker från hålen.
 
Detta är den extremt äckliga (enligt mig). Visst den är photoshopad men den får det ändå att krypa i kroppen på mig.
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0