Vision

Fick nyss en vision om hur jag vill göra om i vardagsrummet. Kanske för att jag känner att när man tar bort julen så är det lika bra att göra om hela rummet på en gång. Men att ändra om i vardagsrummet, och även hallen, är något som jag har haft i tankarna sedan sovrummet blev klart. 
 
Det jag vill börja med är i alla fall att tapetsera om och då hade jag tänkt att man kanske kunde ha denna tapet som fondvägg där tvn sitter:
 
Den är från Rusta och jag har spanat in den ett antal gånger. Jag gillar tegeltapeter, i alla fall om det är, som den här, i en ljus färg och endast används på någon enstaka vägg.
Till de andra väggarna var jag sugen på antingen grått eller någon ljus grå/lila färg. Så neutralt som möjligt men inte vitt och inte mönster.
 
Sedan så hittade jag de här gardinerna på jotex som även de skulle vara snygga där inne om man skulle göra om. Så dessa eller några liknande:
 
 
Sedan så vill jag, som jag säkert har nämnt någon gång tidigare, måla om bokhylla, vitrinskåp och eventuellt tv-bänk vita då det kommer se mycket snyggar och fräshare ut.
Sedan så skulle jag vilja ha tavelramar på ena väggen fulla med bilder på Roberts och min familj. Hur jag däremot ska få plats med bilder på alla i familjen återstår att se då det är några stycken. :/ 
 
Ja det är mycket jag skulle vilja göra där inne men Robert tycker att det är bra som det är. Det som är bra om vi nu faktiskt bestämmer oss för att göra om är att vi får allt till tapetsering betalt. Så det ända vi skulle behöva lägga ut pengar på till mitt drömvardagsrum är väl vitfärg och nya gardiner. 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0