Två identiska äpplen

Igår så läste jag ut boken som jag läst för engelska kursen. Läste boken "Anybody out there" av Marian Keyes.
I boken så dör huvudpersonens man och i texten står det att det tar 1år och 1 dag innan det sjunker in att personen har dött och inte kommer komma tillbaka igen.
 
Så inatt drömde jag om döden och om en person som hade dött. Trodde först att det var mamma som hade dött men sedan när jag träffade henne så insåg jag att det inte var hon som hade dött. Hela tiden tänkte jag även på hur lång tid det tog innan man förstod att en person verkligen var död. Även på reklamerna på tvn så tog de upp det här.  De sa att om du köper ett äpple och äter det och sedan försöker hitta ett identiskt äpple så kan det ta tid och så var det även med sorg och förståelsen att en person har dött. Vissa hittar ett identiskt äpple rätt så fort medan det tar längre tid för andra.
 
Fråga mig inte vad den här drömmen ville säga mig. Drömde om det där med äpplet två gånger och vaknade imorse och var väldigt fundersam.
 
 
(Bild: Google)

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0