Städdag

Idag är det städdag och bortplockning av julsaker som gäller (då jag aldrig gjorde det igår, istället så möblerade jag om i hallen xD)
Det som ska göras idag är 
 
*Skura ur den äckliga kattlådan och fylla i ny och fräsch sand till katterna
* Renbädda sängen med helt nytvättade sängkläder som är i tvättmaskinen just nu. Sedan ska även madrassen på sängen dammsugas.
* Dammsuga och skura lägenheten, inte så ovanligt kanske när man städar.
* Allt som ligger och skräpar på fel plats ska läggas tillbaka till sina ordinarie platser igen. 
* Och sist men inte minst ta bort alla julsakerna.
 
Så det är inte så jättemycket som ska göras egentligen och det går mycket snabbare än vad jag trodde att det skulle göra med tanke på att jag har sådan hemskt mensvärk. Såna här dagar så är jag glad över att man inte har ett gigantiskt hus att städa.
Nä återgå till städningen och sedan blir det eventuellt en promenad till mamma, beroende på när Robert hade tänkt komma hem. 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0