Slut som människa idag

Idag har jag jobbat med att dela ut reklam, var tidningar och vagn som jag väntade på igår men det kom så sent så orkade aldrig skriva det då.
Men kan lova att jag är slut som människa idag, skippade frukosten för tänkte att så lång tid kan det inte ta, trodde att jag skulle vara hemma till lunchtid eller något senare men ack så fel jag hade. 
Började klockan 08.00 imorse och efter att först ha fått gå en stor omväg då det hade skrivit fel på kartan så var det bara att sätta igång och eftersom det nästan bara var villor med långt mellan varje så tog det lite tid och det var mycket att gå fram och tillbaka på samma gata också så blev nog över en mils promenerande. En väg som jag fick gå fram och tillbaka 2 gånger blev bara det 3,2km och då hade jag knappt börjat. 
 
Men återstår att se om jag ska fortsätta med det här eller inte. För det första så fick jag sitta hemma och vänta hela dagen igår på grejerna eftersom jag aldrig fick en tid när de skulle levereras. Sedan var det lite surt att de kom så sent. 
Sedan så har min höft (som ofta brukar låsa sig efter jag burit tungt vilket jag inte gjort idag) varit låst och gjort OTROLIGT ont sedan jag kom hem, bara att vända sig i sängen efter att ha legat och sett tv en stund gjorde så ont att jag trodde jag skulle börja gråta av smärtan (måste nog fara och kolla upp det där med höften med naprapat en gång till).
Ett minus till är ju att jag bara hade till 16.00 på mig att bli klar och eftersom jag var långt hemifrån så blev det svårt att ta sig hem för en snabb lunch. Dum som jag var så tog jag inte heller med mig några mackor eller dylikt att äta på vägen. Men var ju ändå inte klar förrän 15.50 så hade nog inte haft tid att stanna och äta det i alla fall. Sedan när jag var klar med utdelningen så var det 2,3km promenad innan jag var hemma igen.
 
Så har svårt att bestämma mig om jag vill fortsätta eller inte. Visst aldrig dåligt med extra pengar men kommer bli högst 1200kr i månaden för 32 timmars non-stop promenad med höftlåsningar som bieffekt (8 timmar/ utdelningsdag). Nu låter jag kanske som en bortskämd latunge som inte vill jobba men så är det inte. Vill verkligen jobba men man ska ju inte behöva få så här ont och inte för att låta ännu mer bortskämd 300kr för 8 timmar är inte mycket pengar. I alla fall inte om man jämför att jag fick närmare 3000kr i månaden förut innan jag började plugga och då för att bara sitta hemma och se serier. 
Men om jag bestämmer mig för att sluta det här jobbet så dröjer det inte länge innan jag kan börja få csn, vilket jag inte kunnat tidigare p.g.a 70 saknade poäng från förra studieperioden men som nu är "intjänade" eller vad man ska kalla det för.
Och har även funderat på att söka till hemtjänsten eftersom min bror och min syster är på mig om att de söker folk men vill inte att det ska krocka med studierna eftersom det är mycket uppgifter som ska göras när man studerar på distans och vill inte bli vikarie och tacka nej till jobb och sedan kanske aldrig få några fler chanser bara för att jag inte kan avvara mer än någon dag i veckan p.g.a studierna. Och nu när jag har fått den här chansen att få studera med endast ett fåtal poäng kvar till gymsiebetyg så vill jag ju inte sumpa den heller.
Det är verkligen inte lätt ibland...
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0