Man ska aldrig ropa hej...

Skulle aldrig ha skrivit att det skulle bli en lugn helg i stugan, för det blev helt tvärtom. Trodde att grabbarna skulle sköta sitt med vedspisen medan jag bara eldade i vardagsrummet och satt och läste och pluggade. Men så blev det inte då Roberts pappa inte alls ville hjälpa Robert utan han satt hellre och hade mundiarré i soffan i vardagsrummet och han var inte ens tyst i en minut (tog tid och såg om han kunde klara av det). Och ni som läser och känner honom/känner till honom vet hur han är och till er som inte vet så ska ni vara glada för det för jag tänker nämligen inte ge någon mer förklaring än att han inte var nykter.
 
En sak som jag fick göra var att klättra upp på taket. Vi har ett väldigt lågt tak så ingen fara om man skulle ramla ner. Men för mig som är så otroligt höjdrädd, som till och med får svindel om jag står på en stol för länge, så var det en plåga. Men jag var tvungen att göra det när vi skulle sätta fast röret på utsidan väggen till kaminen för det var ingen annan som kunde. Roberts pappa stod och höll i röret och Robert satte fast det i väggen och min uppgift var att se till att det höll sig rakt genom att hålla i en lina som var knuten fast längre upp på röret. Klarade av det men skakade som ett asplöv. 
Nu har vi i alla fall en vedspis i köket som vi kan elda i för värme och matlagning.
 
Sedan så har jag kört skoter, både när vi kom dit och skulle över med alla grejer, vilket blev några vändor, och även på lördagen tog jag några varv utanför ön med Nova för att vila skallen från allt babbel ett tag. Nova blev i alla fall överlycklig då hon älskar att åka skoter.
På lördag kväll kom även en kompis till oss + Roberts lillebror och hälsade på. Blev lite saker inplanerat som jag hoppas sker för kommer bli årets roligaste grej i såna fall. Men det återstår att se om den ena personen eller båda kommer att banga ur eller inte.
 
Nä nu har jag babblat på för länge och bjuder på lite bilder från helgen istället.
 
Nova
 
Full fart på Nova i snön
 
 
 
 
 
 
Nova efter skoterturen på sjön :)

 
Payback efter allt babbel. Ni som undrar vad det är så är det en sak man använder för att öppna upp käften på en gädda för att få ut kroken utan att bli biten i fingrarna.

Sa till Robert att jag skulle göra en snögubbe, han hade nog väntat sig en stor och inte min lilla som var mindre än Novas skalle. Däremot så fick den inte stå kvar allt för länge eftersom Nova tyckte att det var roligt att "döda" den och äta upp den.
 
 
Röret till vedspisen. Här kan ni även se hur lågt tak vi har.
 
Vedspisen innifrån och första testningen av att steka kött på den och det blev hur bra som helst, tog bara lite längre tid. Sedan så står plankan där eftersom luckan är trasig men det ska Robert fixa så att man även kan använda ugnsdelen på den. Då blir det jordgubbspaj till efterrätt på midsommar :D
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0