Buller och Bång!

Känner mig som en sur gammal tant och inte som den 22åriga ungdom som jag faktiskt är. Men måste få gnälla ibland jag också.
Att bo bredvid ett hotell med pub kan ha sina fördelar ibland. Tillexempel så behöver man inte ta med sig jackan dit och betala för att hänga av sig den där, utan man lämnar den bara hemma. 
Sedan så kan man gå hem för att gå på toa om det skulle vara jättelång kö just då.
Men det finns nackdelar också och en av dem fick jag uppleva igår, och det är allt buller och bång!
Har sovit dåligt hela veckan och igår strax innan 00.00 så orkade jag inte vara vaken längre då ögonen bara gick i kors på mig. Tänkte att jag kunde sova till 01.20 då Robert skulle komma hem och så kunde vi gå ut en sväng med hundarna innan vi kunde gå och lägga oss "på riktigt". 
Hur som så gick det inte att sova eftersom hotellet hade fest och deras bas gjorde så att det vibrerade i våra rutor. Så for jag somnade till så vaknade jag lika snabbt igen och höll seriöst på att gå i taket! 
 
Sedan så höll de på enda till 02.00 prick. Antar att det var en privat fest eftersom de inte hade annonserat ut någonstans om ett evenemang. Men normaltsett så brukar dessa privata fester hålla på till 00.00 och som senast har de slutat att spela 01.00
Men igår så tror jag nästan att de började spela 00.00, var i alla fall då det började leva om riktigt högt. 
Ja varsågoda att kalla mig gnällig men hade jag vetat om att de skulle ha något där igår så hade jag inte brytt mig lika mycket. Då hade jag kunnat fara någon annanstans. Men när man inte fick veta något innan så var det som svårt med det. 
Sedan så var det även en som mamma känner som hade stört sig på basandet från hotellet och hon bor ca 200m härifrån med massa hus emellan.
 
Men det finns inget att göra åt saken. Det enda man kan göra är väl att flytta. Men som sagt hade jag vetat om det innan att det skulle bli livat där under natten så hade jag inte brytt mig. Men när de aldrig annonserar ut och dessutom höjer volymen efter 00.00 så har man väl rätt att bli lite irriterad iaf?
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0