Alltid lär man sig något nytt

Sitter och pluggar samhällskunskap just nu och går faktiskt riktigt bra, kanske för att det mest handlar om saker som jag känner till sedan tidigare, så det är mer en upprepning än en inlärning. Men lärde mig nyss en sak som jag inte visste sedan tidigare och det är att man tydligen får gifta sig med sina syskonbarn eller med sina föräldrars syskon. Sedan får man även gifta sig med sina kusiner och i vissa enstaka fall sina halvsyskon, men det visste jag sedan tidigare så det kom inte som någon överraskning.
 
Sitter just nu och tänker på mina syskonbarn och mina föräldrars syskon och jag skulle verkligen, absolut, aldrig någonsin vilja gifta mig med någon av dem! Bara tanken på det känns fel och ordet incest ringer som en klocka i skallen på mig trots att det är fullt lagligt. 
Men om jag nu rent hypotetiskt skulle gifta mig med en farbror/morbror och få barn med den här personen så skulle altså jag bli kusin med mitt eget barn och min mamma eller pappa skulle bli faster/farbror till sitt eget barnbarn!
Fast min släkt kan vara lugn, älskar dem alla men absolut inte på det här sättet! Nä nöjer mig med min fina, underbara Robert som fästman och framtida man.
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0