Skönheten och odjuret

Minns inte hur många år sedan det var som jag såg den här filmen sist men det var länge sedan, och då såg jag den på tyska.
Men eftersom jag inte hade så mycket bättre för mig ikväll så satte jag mig och kollade på den och det var mycket som man glömt. Och dessutom efter att ha sett filmen så tycker jag att huvudpersonerna påminner lite om mig och Robert. Nu är ju inte Robert ett odjur men det finns en del liknelser.
 
Tror nog att jag är lika boktokig som Belle och skulle bli minst lika lycklig om Robert gav mig ett rum fyllt med böcker.
 
 
Sedan så har ju Robert fina blå ögon, som odjuret i filmen. Dock så tycker jag att Roberts ögon är mycket finare. ;)

 
En annan likhet mellan Robert och odjuret är väl att han kan vara lika grinig. Han är väl även lika oromantisk, även om han faktiskt kan choka mig vissa gånger.
Och sedan så har dom ju sin lilla "bal" på slutet, kanske den som Robert pratade om igår att han skulle ta mig på om vi hade gått i samma skola. ;)
Finns väl lite andra saker som jag tycker var ganska lika men ska inte tråka ut er något mer med en massa tråkiga liknelser.
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0