Februari 2011

I februari blev det mest bara en massa pimpling för våran del. Första turen var i början av februari när jag, Robert och en kompis till oss for ut till en liten sjö och minns att det var en riktig otursdag. Dagen började med ena skotern gick sönder och när det var fixat och vi kom fram till sjön så fick vi inte det fina vädret som var lovat utan det blåste ganska mycket. När vi sedan skulle hem så körde vi fast med kälken så det tog ett tag innan vi fick lös den.
Sen på vägen hem så var vi tvugna att stanna eftersom det stod några älgar inte så långt ifrån oss, så ville ju fota :)
Minns inte om vi fick en eller två fiskar men vet att dom grillade en fisk i alla fall.

"Lilla" fastkörningen med kälken, är glad att jag åkte på skotern så att jag slapp sitta där bak när den tippade.

 

En bild på älgarna, dom var lite närmare först men såklart så flyttade dom på sig när jag tog fram kameran. Är glad att vi lämnade Nova hemma, räcker med att hon jagar renar.

 


Andra pimpel turen var helgen efter och då for vi till ett ställe där vi är medlemmar, kommer inte ihåg vad det heter nu men vi var där ganska många gånger förra året och pimplade. Den här gången fick även Nova följa med.

 

En bild på mig och Nova på väg dit, vi fick inte plats på kälken eftersom den var helt fullastad. Man ser lite smått i bakgrunden hur mycket grejer det är. I kartongen är det bara ved.

'

Nova och älsklingen på skotern. Nova måste vara den skotergalnaste hunden som finns och hon blir riktigt sur om hon inte får åka. Riktigt söt blev hon i sin röda tröja ochh mössan vi gjorde åt henne, fast på bilden hade mössan blivit en halsduk, men allt för att lilla Nova inte skulle behöva frysa :)

 

En till bild på Nova

Efter att ha eldat upp all ved och även kartongen som det låg i så fick jag och Nova plats i kälken. Däremot så fick vi sitta på ett galler som vi brukar ha under grillringen, inte det skönaste att sitta på.

Nästan hemma, var jätte trött och jätte kall. I år blir det inga skoterturer dit bort eftersom isen på älven inte kommer hinna lägga sig och leden går över älven. Så blir det att åka bil om vi ska dit och pimpla.

 

 


Men sen så blev det även en del skoterturer utan kälke, pimpelgrejer och hund, skoterturer då Robert (enligt mig) körde som en galning. Blev mycket skrikande för min del, feg som jag är!

 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0