maj 2011

Troligtvis den bästa månaden förra året om man frågar mig, hade flyttat till en ny lägenhet och den 1 maj kommer 9 underbara små valpar in i vårat liv (tyvärr så dör en liten valp och vill ni läsa mer om den hemska natten innan valparna kom så har jag skrivit om den i mina dag för dag inlägg).

Här är en bild på den första valpen, den enda av valparna som såg ut som Nova. Klockan 4 på morgonen kom denna underbara lilla valp och det var hon som var stoppet, valpen som låg snett.
Nova bara någon vecka efter att hon fått valparna som växt som bara den. Får väl ursäkta röran och kan garantera att det inte ser ut så där idag.
När man har 8 valpar att ta hand om så måste man ha ett ställe där man kan få vara ifred, Novas blev en kartong. Brukade lägga valparna där när jag bytte filtar i deras bädd.
9 dagar efter födseln öppnar den första valpen ögonen och det var Torgny, han var snabbast med allt och det var en av anledningarna till att vi behöll honom. Det här var nog det man såg mest fram emot, när dom öppnade ögonen. :)
Om man kollar snabbt så ser man bara 7 valpar på bilden, om ni inte hittar den sista så kolla i bädden.
Nova ligger och matar alla valpar, men fick börja ge dom extra välling då Nova inte orkade ta hand om allihopa själv efter några veckor.
Nu får det vara nog med hundbilder tills "nästa månad". Hela månaden handlar ju inte bara om valparna.

Var och fiskade i stugan med Robert när isen släppte, och lyckades få upp en gädda. 


Sen i slutet av månaden så åkte jag med pappa och Daniel till IKEA, blev mest så att vi gick på andra affärer. Och jag hade sån otur att min mp3 gick sönder på vägen dit så det blev ingen musik på vägen hem.
På vägen fick jag även en bild på vårat gamla hus (och Daniels näsa), saknar det huset men det ser inte ut likadant idag som det gjorde när vi flyttade därifrån. Om jag får säga min mening så har det blivit fulare där.
Dagen efter IKEA resan så var det dags för Daniel att konfirmera sig. Så den helgen slog jag två flugor i en smäll, fick fara på IKEA och vara med på Daniels konfirmation.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0