Juni 2011

I mitten av juni var valparna ganska stora så det blev mycket träning med dom i koppel i parken här utanför. Dom älskade att springa omkring i gräset och busa med varandra och många som gick förbi stannade för att kolla på dom små dunbollarna, den här tiden saknar jag.
Lite bilder på några av valparna, och på bilderna har vi (uppifrån och ner) Torgny, Visslo, Lillen och Lukas

Sen kom vi till dagen då dom skulle veterinär besiktas, innan vi for så skulle alla badas. För er som inte haft hundvalpar  själva så kan jag berätta att dom måste badas en del, rulla i pink och bajs älskade dom men det gjorde inte jag :P
Klorna skulle även klippas, det var inte alla dom gillade det men gick riktigt bra i alla fall.
Sen lastades alla valparna in i transportburar och sen bar det av till veterinären.
Jag blev förvånad över hur lugna dom var och det kom bara ett litet pip vid chippmärkningen :) Lillen började blöda lite grand men det slutade lika fort som det började.
Jag trodde dom skulle springa runt i rummet och leka med alla la sig ner och sov och veterinären blev förvånad över att dom var så lugna och snälla.
Lukas var väldigt trött och hon trodde först att han hade något fel och var för slö. Vilket inte var fallet då han var den piggaste och livligaste valpen. Saken var den att han busat som en tok hemma medan dom andra valparna sov och sen när dom vaknade och var busiga så kunde han verkligen inte sova så när vi väl kom fram och alla dom andra valparna sov så somnade även han.

Några dagar senare blev det dags att fara till stugan över midsommar och sista helgen som vi skulle få ha alla valparna så dom fick givetvis följa med oss dit :)
Blev ännu en tur med transportburar och tur att det inte är så långt dit. Sen blev det tur med båt över till ön. Där släppte jag ut alla medan vi satte ihop deras ute hage.

Sen när vi kom hem igen så var det bara att vänta på att valparnas nya hussar och mattar skulle komma och hämta dom. Kändes ganska tråkigt men jag är så glad över att alla valparna fått så fina hem med människor som älskar dom.
Samtidigt så kändes det lite skönt att flocken minskade. 2 valpar hade vi kvar lite längre eftersom ägarna bodde så långt borta så dom fick vara med oss i stugan och eftersom man haft dom så länge så var det extra svårt att göra sig av med dom.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0