♥ Dag 22 – Det här upprör mig

Jag blir upprörd över små saker men just för tillfället så är det bara en sak som irriterar mig och det är allt glas som ligger överallt, speciellt på gångbanorna eller på andra liknande ställen där jag brukar promenera med mina hundar.
Igår fick jag zick zacka (stavning?) och gå ut på vägen för att förhindra att någon av dom skulle trampa i glaset.
Och nu kommer jag låta som en sur gammal tant men vad får dom ut av det? Varför är det så roligt att kasta glasflaskor? Har ibland sett bilar köra förbi huset vi bor i och sen ser man hur dom vevar ner rutan och ut kommer en glasflaska som landar på parkeringen i tusen bitar.
Jag tänker först och främst på hundarna men även på min ekonomi, vad skulle hända om dom trampade i glaset? Jo det skulle bli veterinären nästa och jag vet att det går på runt 3000kr att ta ut en krok på en liten kattunges tass, hur mycket kommer det då inte att kosta att ta ut glasbitar ur tassen på en hund?
Så nu har jag fått gnälla av mig lite, kommer knappast bli någon förbättring på det här så jag och hundarna får fortsätta att gå på vägen där det är glasfritt.
(Bild: Google)

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0