Ännu en helg som försvann fort!

Känns som att jag bara skriver om helgerna nu för tiden men ett inlägg i veckan är det som hinns med i min vardag, kan eventuellt ta upp anledningarna till det i ett annat inlägg nån gång, ett inlägg som jag faktiskt har börjat på att skriva.
Hur som blir att skriva lite om helgen som var också. Dessutom var det ju långhelg.
 
De allra flesta var säkert lediga i torsdags men inte Robert utan de bestämde sig för att jobba och tjäna lite extra. Sedan valde Robert att ta ledigt på fredagen istället. Så direkt då han slutade åkte vi iväg mot Vännäs. Men först ett stopp i Storarmsjö för att hämta bilbarnstolen vi har hyrt.
Jag vet inte om det är någon annan som hört att sätta upp ett förtält till en husvagn tillsammans innebär skilsmässa. Det är pinnar som ska hit och dit vilket resulterar i både bråk och tjafs hos paret. 
Detta har vi aldrig haft problem med. Minns en gång när vi var på en camping och fick förvånade blickar av de andra campinggästerna då vi berättade att vi inte ens blivit lite sura på varandra.
Men att montera in en ny bilbarnstol med de krångligaste funktionerna någonsin och då den enda hjälpen tycks vara Youtube-klipp på spanska, ja då är tålamodet litet och "skilsmässan" nära!
Men på plats kom den, även om vi senare under helgen valde att montera den i mitten istället för att rymma passagerare i framsätet också. 
Såklart hittade vi alla manualer i ett fack bak på stolen när vi var klara efter andra monteringen...
Så när detta var avklarat så åkte vi till mamma och sov över där.
 
 
 
Fredagen bestod av att ha ont i halsen och umgås för min del och att fiska för Robert. 
Var krasslig hela dagen, vilket Robert var måndag-onsdag. Men det var på kvällen det riktigt bröt ut och febern kom. Kan ej svara på vad tempen kan ha legat på då ingen hade någon som jag kunde låna för att kolla. Men när man sitter i ett rum på nästan 26 grader med tre tröjor, varav två rätt tjocka, en vinterjacka, mössa och täcke runt sig och fryser? Ja då är det illa! Fick även lägga mig så + ett extratäcke!
Så efter en natt med feber och en blandning av svettningar och frossa kan man kanske tro att jag skulle vakna sent dagen efter, men så blev det inte.
Klockan 03.39 slog jag upp ögonen och var superpigg! Kollade på klockan och trodde att den låst sig, det var ju så ljust ute och jag var ju så pigg! 
Kollade flera gånger men den visade bara samma. Slutade med att jag även fick googla på tiden och det visade sig då såklart att min klocka stämde.
Hann bara somna om innan Casper vaknade till i ett par sekunder. Tänkte att nu är det väl ändå morgon? Nä 03.51...
 
 
 
Efter denna natt, och konstiga morgon då jag vaknade ett par gånger till efter detta, så blev det en lugn dag. Fick umgås lite med mitt ena syskonbarn Elliot, även om han mest var intresserad av att spela sitt konstiga spel och försöka få mig att förstå det roliga i det hela ;p
Robert han tog med sig Nova och åkte till stugan.
Hela kvällen så spelades det Yatzy, kort och 5 second challenges med mamma och Daniel.
 
 
 
På söndagen var det mors dag för er som missade det. Jag vet inte riktigt vad jag har att säga om den dagen riktigt mer än att den inte blev som jag förväntat mig.
Jag har läst och hört att din första mors dag är speciell. Att det är en dag man bär med sig. Kanske anstränger sig de flesta paren lite extra då det är första gången eftersom barnen inte kan göra det själva då de är så små. Men min var som vilken dag som helst. 
Missuppfatta mig inte nu, det är inte dyra presenter och lyxiga resturangmiddagar jag är ute efter (fick faktiskt fina blommor). Men kanske lite sovmorgon, frukost på sängen eller att bara få en timmas egentid utan att behöva kolla stup i ett om Casper fortfarande andas , vilket jag gör varje gång jag har tid över då han somnat på dagen, ja på kvällen/natten också.
Men istället blev det att packa för fulla muggar, invänta Robert, ändra om den förbaskade bilbarnstolen, äta halvtaskig pizza i Bjurholm, åka hemåt och dona på som vanligt med tvätt, skurning, disk, hundbajsplockning, grötmatning och nattning av bebis. Sedan var det det här med att betala räkningar också. 
När allt sedan var gjort för kvällen var klockan så mycket att det inte ens var lönt att tänka på att starta en film, ta ett bad eller vad som helst som innebär lite egentid för en trött, förkyld mamma.
 
Jag vill inte att det jag skriver ska uppfattas som gnäll, för jag älskar att vara mamma till den mest underbara sonen jag någonsin kunnat önska mig, men ibland vill man bara ha lite tid för sig själv och vilken dag på året passar inte bäst att få det på om inte mors dag?
 
Just det får ju inte glömma att vi svängde in och tog en kik på templet i Fredrika på hemvägen. För trots att vi åker denna väg lite titt som tätt så har det aldrig blivit av att man svängt in. Nu var vädret så fint och vi hade inte så mycket bättre för oss så vi tänkte varför inte?
Blev ett kortvarigt besök, med lite fotande. Undrar om de ens är helt klara, kändes inte så då man var där. 
 
 
 
 
 
 
 
Och inte att förglömma, blev även en loppissväng på vägen hem i söndags. Jag har, på "äldre dar" börjat tycka att loppisar är lite pinsamma. Det blir lätt pinsamma tystnader som jag hatar och jag har svårt att inte känna mig dum om jag inte hittar något och ska smyga iväg lite diskret.
Men denna gång blev det lite fynd trots allt. Ett par Lasse Åberg tavlor till Caspers rum samt en del böcker. Robert hitta nån värmare till stugan och en hotdog-maskin...
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0